Sağlık Bakanlığı'nın 'yazım hatası' açıklamasına tepki: 'Bakanlık çam devirmiş'

CHP'li Murat Emir, Türkiye'deki ilk korona vakasının şubat ayında görüldüğü yönündeki kayıtla ilgili Sağlık Bakanlığı'nın 'yazım hatası' açıklamasına tepki gösterdi

Sağlık Bakanlığı'nın 'yazım hatası' açıklamasına tepki: 'Bakanlık çam devirmiş'

CHP Ankara Milletvekili Murat Emir'in gündeme taşıdığı, uluslararası bir makalede şubat ayında Mersin’de Covid-19 tanılı 24 kişinin tedavi altına alındığını yazan belgeyle ilgili tartışma sürüyor. Emir, Sağlık Bakanlığı'nın yanlışlıkla mart-nisan yerine şubat-mart yazıldığı yönündeki açıklamasına tepki gösterdi.

Söz konusu makale yayından kaldırılırken çalışmada imzası bulunan Sağlık Bakan Yardımcısı Şuayip Birinci, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda tarihlerin ve illerin sehven yanlış yazıldığını söyledi. Birinci, birkaç saat içerisinde paylaşımını sildi. Ardından aynı açıklamayı Sağlık Bakanı Fahrettin Koca yaptı.

'SÖYLEDİĞİNE KENDİ DE İNANMAMIŞ'

Konu, TBMM Genel Kurulu'nda da gündeme gelirken AKP Grup Başkanvekili Mehmet Muş, Birinci'nin Twitter hesabından açıklama yaptığını söyledi. CHP Ankara Milletvekili Murat Emir ise, Muş’un Genel Kurul’u yanılttığını söyledi. Emir şöyle konuştu:

“Kamuoyunun dikkatine sunduğumuz bu yayından Türkiye'de şubat ayında COVID-19 vakasının görülmüş olduğunu ve bunun da halktan gizlendiğini anlıyoruz. Yayının ortaya çıktığı andan itibaren de Sağlık Bakanlığı bürokratları bir panik havası içerisinde hareket etmeye başladı. Çalışmada imzası bulunan Bakan Yardımcısı Şuayip Birinci, önce bir tweet attı ve çalışmanın aslında Mart-Nisan aylarında yapıldığını, sehven "Şubat-Mart" yazıldığını, çalışma yapılan iller arasında da İstanbul'un da bulunduğunu ancak İstanbul'un unutulduğunu söyledi. Bunu da basit bir yazım hatası olarak değerlendirdi. Kendi söylediğine kendisi bile inanmamış olacak ki; kısa sürede bu tweeti sildi. İşler bakanlık açısından iyice sarpa sarınca bu kez aynı açıklamayı dün gece geç saatlerde Bakan Fahrettin Koca üstlendi. Önce ‘sehven’ diyorlar, sonra tweeti siliyorlar, sonra yine ‘sehven’ diyorlar. Hangi birinizin ne dediğine inanalım.”

'BEŞ ARAŞTIRMACI BİRDEN Mİ HATA YAPTI?'

"Uluslararası bir bilimsel makalede, hem tarih hem de çalışmanın yapıldığı yerle ilgili böyle bir hata söz konusu olamaz. Makalede iki ayrı yerde çalışmanın Şubat-Mart ayında Tarsus Medical Park Hastanesi’ne yatan 24 COVID-19 vakası üzerinde yapıldığı yazıyor. Hastanenin adı da makalede iki farklı yerde geçirilmiş. Makalede Birinci ile birlikte 4 araştırmacının daha imzası var. 5 araştırmacı birden mi hata yapmış, yoksa çalışmalarını hiç mi okumamışlar? Böyle bir basit yazım hatası olabilir mi? Buna basit bir yazım hatası denmez, resmen çam devirmişsiniz. Aynı zamanda İstanbul'da da çalışılmışsa, makalenin başında çalışmanın 'çok merkezli' olduğu açıklanmalı aynı zamanda İstanbul'dan da etik izin alınması gerekliydi. Makalede böyle bir izinden de bahsedilmiyor. Dolayısıyla İstanbul'da da böyle bir çalışma yürütülmemiş olduğunu anlıyoruz. Sağlık Bakanı, durumu kurtarmak adına yardımcısına sahip çıkıyor, ama bu tavır ne yardımcısını ne de kendisini kurtarır."

Güncelleme Tarihi: 09 Ekim 2020, 11:49
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER