Mısır Cumhurbaşkanı Abdülfettah Sisi'nin, ilişkilerde normalleşme için Türkiye'den Müslüman Kardeşler (İhvan) yanlısı yayın yapan medyaya baskı uygulanması şartı koştuğu iddialarına bir yenisi eklendi.

Financial Times gazetesi, son dönemde Türkiye'deki İhvan destekçisi televizyon kanallarına baskı yapıldığını, Sisi hakkındaki haberlerini kaldırmalarının istendiğini yazdı.

Haberde, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın yeni bölgesel normalleşme politikası nedeniyle 'Mısırlı medya sürgünlerine' baskı yapıldığı belirtildi; "Türkiye'nin Arap dünyasındaki eleştirel medya için güvenli sığınak rolü, Cumhurbaşkanı'nın yakınlaşma istediği bir dönemde tehdit altında" denildi.

Gözden kaçırmayın

Kılıçdaroğlu: Devletin içinde hukukun dışına çıkan işlerden rahatsız olanlar var Kılıçdaroğlu: Devletin içinde hukukun dışına çıkan işlerden rahatsız olanlar var

'SİSİ'NİN ŞART KOŞTUĞU SÖYLENDİ'

Haberde, eski bir cumhurbaşkanı adayı olan ve 2013'teki darbeden sonra Türkiye'ye yerleşerek İstanbul merkezli Al Sharq kanalını kuran Ayman Nour'un görüşlerine yer verildi. Altı yıldır Mısır'daki Sisi yönetimini İstanbul'dan yaptığı yayınlarla eleştiren Nour, Türk yetkililerin kendisinden eleştirilerini yumuşatmasını tekrar tekrar istediğini söyledi.

Nour, "Bana, Türkiye devletinin bana bölgede yakınlaşma arayışında olduğu ve... Mısırlıların çok net bir koşul getirdiği söylendi. Bu koşul, Türkiye’den yayın yapan televizyon kanalların kapatılması ve çalışma alanlarının daraltılmasıydı" dedi.

Türkiye'nin Al Sharq'tan bazı haberleri internet sitesinden kaldırmasını istediğini anlatan Nour, "Sisi, istihbarat başkanı veya Sisi'nin ailesinden kimse hakkında hiçbir şekilde konuşulmamasını istediler" ifadelerini kullandı.

PRENS'LE GÖRÜŞMEDEN BİRKAÇ SAAT SONRA

Haberde, Sisi karşıtı sert yayınlarıyla tanınan Mekameleen isimli Mısır kanalının sekiz yıl sonra Türkiye’deki operasyonlarını sonlandırma kararı aldığı da hatırlatıldı.

Bu kararın, Erdoğan'ın Suudi Veliaht Prensi Muhammed bin Selman'la görüşmesinden sadece birkaç saat sonra açıklandığına dikkat çekildi.

Mekameleen kanalının eski sunucularından Hamza Zawba, "Çok büyük bir baskı olduğu çok açık hale gelmişti" derken, "Kanal burada kapanacak çünkü Türkiye hükümetini Arap dostları nezdinde utandırmak istemiyor" ifadelerini kullandı.

'YÜZDE 90'ININ PASAPORTU VAR'

İstanbul merkezli Ortadoğu ve Kuzey Afrika Editörler Ağı isimli kuruluşun başkanı Ebubekir Hallaf ise sürgünde yaşayan Mısırlıların birçoğunun Erdoğan'ın hükümetine sempatiyle yaklaştığını ve kendilerine hâlâ bir sığınak sağladığı için müteşekkir olduğunu belirterek, Türkiye'de şu an Mısır muhalif medyası için çalışan yaklaşık 800 kişinin yüzde 90’ının Türkiye pasaportu olduğunu öne sürdü.

Financial Times, Mısır'daki darbeden bu yana Türkiye'de özgürce yayın yapabilen muhalif medya için durumun son aylarda, Ankara'nın ekonomik krize paralel olarak bölge ülkeleriyle yakınlaşma yoluna gittiği bir dönemde değiştiği yorumu yapıldı.

Suudi gazeteci Cemal Kaşıkçı'nın öldürülmesine ilişkin davanın da Riyad'a devredildiğini hatırlatan Financial Times, Türkiye'nin Mısır'la yakınlaşmasının diğer ülkelere kıyasla daha yavaş ilerlediğini belirtti.

Kaynak: Kısa Dalga