Moderna’nın aşısı deri üzerinde enflamasyona yol açabilir

ABD’li doktorlar uyardı

Moderna’nın aşısı deri üzerinde enflamasyona yol açabilir

ABD’deki Massachusetts General Hospital’dan doktorlar, Moderna şirketinin koronavirüs aşısının ilk dozun uygulanmasından yaklaşık 10 gün sonra deri üzerinde enflamasyona yol açabileceği konusunda uyardı. Doktorlar, yine de ikinci dozun yapılması gerektiğini de ekledi.

New England Journal of Medicine dergisinde yayınlanan yazıda, Moderna aşısının ilk dozdan sonra deri üzerinde enflamasyona yol açabileceği belirtildi.

Makaleye göre, 12 hastada enjeksiyon yapılan bölgenin kenarlarında bu tür reaksiyona rastlandı.

Hastalarda ilk dozdan ortalama 8 gün sonra döküntüler görülmeye başlandı. Semptomun başlama süreci ise 4 ilâ 11 gün değişiyor.   

Diğer yandan doktorlar, enflamasyona rağmen hastaların ikinci dozu da yaptırmaları ve bağışıklık geliştirme sürecini tamamlaması gerektiğini ifade etti. Zira ikinci dozdan sonra yalnızca 3 kişide benzer yoğunlukta, 3 kişide ise daha hafif enflamasyona rastlandı. Kalan 6 kişide ise bir sorun yaşanmadı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER