Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın damadı Selçuk Bayraktar ile kardeşi Haluk Bayraktar’ın BirGün aleyhine açtığı davadan tazminat kararı çıktı.

İstanbul 23. Asliye Hukuk Mahkemesi, kardeşlerin yönetici olduğu T3 Vakfı’nın düzenlediği TEKNOFEST’e TÜBİTAK’ın 7,6 milyon TL harcamasını konu edinen  “TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor” başlıklı haber için BirGün ve muhabir İsmail Arı’nın 200 bin TL tazminat ödemesine hükmetti.

BirGün’ün avukatlarından Ali Deniz Ceylan mahkemenin kararına tepki gösterirken haberin hukuka uygun ve basın özgürlüğü sınırları içinde olduğunu söyledi.

 “Bu çok vahim ve utanç verici bir karar” diyen Ceylan “Sanırım bu tutar Türkiye basın hukuku tarihinde bir haber hakkında verilmiş en yüksek manevi tazminat kararlarından biri” diye de ekledi.

475-442

NE OLMUŞTU?

Selçuk Bayraktar ile kardeşi Haluk Bayraktar geçen yıl 22 Eylül’de mahkemeye başvurarak BirGün’de İsmail Arı’nın yaptığı “TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor” başlıklı haber için toplamda 250 bin liralık manevi tazminat istemişti.

İtalya'da taksiciler greve gitti İtalya'da taksiciler greve gitti

Kardeşlerin avukatı mahkemeye verdikleri dava dilekçesinde “Davalıların niyetinin habercilik ya da toplumu bilgilendirmek olmadığı müvekkillerin kişilik haklarına saldırı kastı güttükleri aşikârdır” demişti.

TUBİTAK’ın aynı haberle ilgili açtığı dava ise Ankara 18. Asliye Hukuk Mahkemesi tarafından reddedilmişti.