Kapatılmaya sebep haberlerin, Fas'ta bir kasabada yolsuzluk ve kötü ekonomik koşulların protesto edilmesine ilişkin olduğu belirtiliyor

Bahreyn'de, ülkenin tek bağımsız gazetesi olan Al Wasat, yaptığı haberlerde 'kardeş Arap ülkesine hakaret ettiği' gerekçesiyle süresiz olarak kapatıldı. Kapatılmaya sebep haberlerin, Fas'ta bir kasabada yolsuzluk ve kötü ekonomik koşulların protesto edilmesine ilişkin olduğu belirtiliyor.

Basra Körfezi'ndeki Arap ülkelerinden Bahreyn'de, bir haberde kullanılan ifadeler nedeniyle Al Wasat adlı gazetenin kapatılması hükmü verildi.

Bahreyn'in devlete bağlı haber ajansı BNA'nın aktardığına göre bu karar, gazetenin bu yıl içinde aldığı ikinci ceza oldu. Çoğunlukla Bahreyn'deki Şii mezhebine bağlı halk tarafından takip edilen gazete, geçen yıldan beri iktidarın hedefindeydi.

'TOPLUMDA AYRILIĞA YOL AÇAN YAYIN YAPMAK'

Gözden kaçırmayın

İsveç ve Finlandiya’nın NATO’ya üyelik başvurularına ilişkin istişare toplantısı başladı İsveç ve Finlandiya’nın NATO’ya üyelik başvurularına ilişkin istişare toplantısı başladı

Bahreyn Bilgi İşleri Bakanı Ali bin Mohammed Al Rumaihi, Al Wasat gazetesinin basılmasının ve dağıtılmasının ikinci bir emre kadar yasaklandığını açıkladı. Bakan'ın açıklamasında kapatma kararına gerekçe olarak, "Toplumda ayrılığa yol açan ve Bahreyn Krallığı'nın diğer ülkelere karşı ilişkilerini olumsuz etkileyen yayınlarda ısrar etmesi" gösterildi.

Al Rumaihi, bir Arap ülkesine hakaret eden köşe yazısı nedeniyle bu kararın verildiğini belirtirken, söz konusu Arap ülkesinin hangisi olduğu ya da diğer detaylar konusunda açıklama yapmadı.