RTÜK'ten atama ve yayın cezalarına ilişkin açıklama

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) RTÜK İzleme Dairesi’nin “lağvedildiği”ne ve RTÜK verdiği seçim dönemi yayınlarına yönelik cezalarla ilgili haberlere dair açıklama yaptı.

Bianet’in haberine göre, RTÜK kararlarının Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) müeyyedilerine göre verildiği belirtilen açıklamada “Haksız yere Üst Kurulumuz hedef alınmaktadır ve neredeyse her seçim sonrası benzer yayınlar yapılmakta ve RTÜK’ten de benzer cevaplar verilmektedir” dendi.

RTÜK’te hiçbir birimin lağvedilmediği ifade edilen açıklamada 1 Kasım 2015 seçimlerinde gerçekleşen yayınlara ilişkin 1 Kasım 2015 seçimlerinde gerçekleşen yayınlara ilişkin YSK’nin uyguladığı müeyyide kararları da sıralandı.

Buna göre, en çok rapor TVNET (13), TGRT Haber (12) ve TRT Haber (11) için hazırlandı. En çok uyarı cezası A Haber (19), TRT Haber (18) ve TGRT Haber’e (17) uygulandı. En çok yayın durdurma cezası ise A Haber (99), TRT Haber (57) ve TGRT Haber’e (33) verildi.

Toplamda hazırlanan 126 rapor için 24, A Haber, Anadolu’da Vuslat, Akit TV, Bengi Türk TV, CNNTürk, GTV, Halk TV, Kanal 7, Kanal Fırat, Mehtap TV, Samanyolu Haber, TGRT Haber, TRT Haber, TVNET ve Ülke TV için toplam 155 uyarı, 388 program durdurma cezası verildi.

NE OLMUŞTU?

29 Mayıs akşamı İzleme ve Değerlendirme Dairesinden Uzman Denetçi Erhan Esmeray, Üst Kurul Uzmanları Yüksel Embel, Nergis Akıncı, Sevgi Hasipek, Meltem Özde, Hatice Baştuğ, Üst Kurul Uzman Yardımcıları Sevilay Gedik, Yakup Kevkiroğlu ve Mustafa İmal Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı’na, Üst Kurul Uzmanı Mustafa Safaz ve Uzman Burcu Özbaki Uluslararası İlişkiler Dairesi Başkanlığı’na, Üst Kurul Uzmanları Nevin Yılmaz, Ayça Çemlıbel ve Aslı Soydan Kamuoyu, Yayın Araştırmaları ve Ölçme Dairesi Başkanlığı’na, Üst Kurul Uzmanı Bengü Bilgin Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği’ne, Üst Kurul  Müşaviri Yılmaz Kesmeci İdari Mali İşler Dairesine, memur Ahmet Fethi Fırat Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı’na atanmıştı.

Atamalardan önce Cem Küçük, RTÜK’e yönelik birden fazla kez eleştiride bulunmuş Kasım ayında yayımlanan “RTÜK gerekirse lağvedilecek” başlıklı yazısında “RTÜK bir FETÖ karargahı olmuştur” demişti.

Ondan önceki “RTÜK’teki Paralel Yapı da temizlenecek” başlıklı yazısındaysa RTÜK’ün A Haber ve ATV’ye tarafsızlık ilkesini ihlal edecek yayın yaptığı için verilen yayın durdurma cezalarını eleştirmişti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.