Roj TV iflas etti!

Danimarka'da hakkında, PKK propagandası yaptığı gerekçesiyle kapatma kararı verilen ve para cezasına çarptırılan Roj TV iflas kararı aldı.

Gazete ve Televizyon kanallarına bir basın bildirisi gönderen Roj TV Genel müdürü İmdat Yılmaz, Roj TV ve yapımcı firma Mezopotamya TV’nin 10 milyon kron (1,4 milyon euro) parayı ödeyecek durumda olmadığını belirterek iflas kararı aldıklarını açıkladı.

İflasla birlikte şirket, başta Nuçe TV ile müzik kanalı MMC olmak üzere tüm yayınlarını da durdurma kararı verdi.

Kopenhag şehir mahkemesi tarafından önce her iki TV kuruluşuna verilen ikişer buçuk milyon kron para cezası, Ağır Ceza Mahkemesi tarafından 5’er milyon krona yükseltilmiş ayrıca iki televizyon kanalının kapatılmasına karar verilmişti.

‘İFLAS KARARI ALMAKTAN BAŞKA ÇAREMİZ KALMADI’

Roj TV yönetimi karara en üst ve son mahkeme olan Yüksek Mahkeme'de itiraz ederek, cezanın dava sonuçlanıncaya kadar ertelenmesini istemişti. Ağır Ceza Mahkemesi ise paranın Yüksek Mahkeme kararını beklemeden hemen ödenmesini istemişti. İmdat Yılmaz, mahkemenin parayı karar tam sonuçlanmadan istemesini haksızlık olarak yorumlayarak, “Aslında dava tam sonuçlanmadı. Bu nedenle cezanın ödenmesi için Yüksek Mahkeme kararının beklenmesini istedik ama mahkeme kabul etmedi. 10 milyon kronu (1,4 Milyon Euro) ödememiz için bankalar da anlayışlı davranmadı. Bu nedenle iflas kararı almaktan başka çaremiz kalmadı” dedi.

Roj TV davası haricinde devlet başsavcısının daha önce gözaltına alınan ve sonra serbest bırakılan 12 kişiden 7’si hakkında terör örgütüne yardım ve yataklık etmek, terör örgütü yararına haraç toplamak ve 67 milyon kronu (yaklaşık 900 bin Euro) ayrıca 140 milyon kron (9,5 milyon euro) terör örgütüne aktarmak suçlarından açtığı dava ise devam ediyor.

ROJ TV'NİN YERİNE 5 KANAL

Med TV, ardından Medya TV’nin kapatılması üzerine 2004 yılında Danimarka’dan aldığı lisansla uydu üzerinden yayın yapan Roj TV’in 'örgüt propagandası’ yaptığına dair mahkeme kararı verilmesi üzerine bu kanalın ekranı karardı.

Ancak uydu yayını kesilen Roj TV’nin yerine, yayın lisansını Norveç’ten alan ve 2009 yılından sonra bir süre test yayını yapan Sterk TV uydu yayınına başlamıştı. Sterk TV yayına başlarken, "Televizyonumuz Kürdistan’daki farklılıkları, renkleri, kültürel zenginlikleri, ülkemiz ve dünyadaki güncel gelişmeleri değişik program ve bültenlerle ekrana taşıyacak" diye açıklama yapmıştı.

Uydu aracılığı ile Kürtçe ve Türkçe yayın yapan Sterk TV’yi 24 saat Kürtçe-Türkçe haber ve tartışma programı yayını yapan 'Nûçe TV’ izledi.

Sterk TV ve Nûçe TV ardından aynı frekanstan Suriye ve İran’a yönelik dönüşümlü yayın yapan 'Newroz TV’ adlı ayrı televizyon kanalı açıldı. Kürtçe yayın yapan 'Newroz TV’ logosuyla yayın yapılırken aynı frekanstan akşam saatlerinde 'Ronahi TV’ test yayınına geçti. Ronahi TV’de Suriye’deki PYD yöneticilerinin açıklamaları geniş yer buluyor.

Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra Avrupa ülkelerine iki ayrı uydu üzerinden PKK çizgisine yakın olduğu iddia edilen; 'Nûçe TV’, 'Sterk TV’, 'Newroz TV’, 'Rohani TV’ adlı kanalların yanı sıra 'Mesopotamia Music Channel’ (MMC TV) kanalı da yayın yapıyordu. İflasla birlikte şirket, başta Nuçe TV ile müzik kanalı MMC olmak üzere tüm yayınlarını da durdurma kararı verdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.