TRT, Meclis'te grubu olan 4 partiden biri olan HDP'ye savaş açtı

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve geçici AKP hükümetinin HDP'yi hedef alan söylemi ilk olarak kendisine yakın medyanın yayın politikasına yansıdı.

Hükümete yakın gazete ve televizyonlar haberlerinde HDP'ye yönelik suçlayıcı bir dille haberler yaparken, kamu yayıncılığı yapmakla yükümlü olan TRT ise Meclis'te grubu bulunan 4 partiden biri olan HDP'yi ayıran yayınlar yapıyor. TRT'nin bu yayın politikası iktidarın HDP'ye yaklaşımıyla koşutluk içeriyor.

HDP YOK SAYILIYOR

Cumhuriyet'in dikkat çektiği habere göre; bir kamu kuruluşu olan ve yasası gereği tarafsız yayıncılık yapması gereken ve bu nedenle halk arasında "devletin televizyonu" diye nitelenen TRT, HDP'yi yok sayan tavrını geçen hafta CHP'nin çağrısı üzerine TBMM'de gerçekleşen olağanüstü toplantıda açıkça sergiledi. TRT'yi izleyenler, hükümet adına Başbakan yardımcısı Bülent Arınç ile sırasıyla AKP, CHP ve MHP sözcülerinin konuşmalarını izlerken HDP'lileri göremedi.

HDP YOK AMA HDP'Yİ PROTESTO EDENLER VAR

Geçen haftadan itibaren hükümetten gelen sert suçlamalara karşı HDP yöneticileri daha önce olmadığı kadar basın toplantısı düzenleyerek yanıt vermeye başladı. Ancak başta Eş Genel Başkanlar Selahattin Demirtaş ve Figen Yüksekdağ olmak üzere HDP yöneticilerinin her gün bir kaç kez yaptıkları açıklamaların hiçbiri, TRT bültenlerinde haber olma şansı bulamadı. Buna karşın başta AKP sözcüleri olmak üzere HDP'yi suçlayıcı cümleler kuran tüm siyasilere TRT haberleri sonuna kadar açıldı.

TRT, yayın politikasında HDP sözcülerini görmezden gelmekle de kalmadı. HDP'ye yönelik protestoları haber bültenlerinde ayrıntılarıyla yayınladı. TBMM'deki olağanüstü toplantıdan bir gün sonra Türk Tabipleri Birliği'ni (TTB) ziyaretinde Demirtaş'a yönelik protesto olayı TRT'nin HDP'ye bakışı açısından önemli bir örnek oldu. TRT, suçlamalar karşısındaki savunmalarına ilişkin tek bir cümlesini bile haber yapmadığı Demirtaş'a yönelik protestoyu, "Selahattin Demirtaş, TTB Genel Merkezini ziyaretinin ardından bazı esnaf tarafından protesto edildi" başlığıyla ve görüntüler eşliğinde haberleştirdi. Haberi detaylandırarak esnaf olduğunu belirttiği protestoculardan birini de konuşturarak Demirtaş'ı "PKK hakkında hiçbir söz söylemeyen bir parti başkanını, parti başkanı olarak kabul etmiyoruz" diye suçlayan sözlerini halka dinlettirdi.

PROTESTOYU AKP Mİ YAPTIRMIŞTI?

TRT'nin bu haberinin içinde "AK Parti Çankaya İlçe Başkanlığı binasına da Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun posteri ile Türk bayrakları asıldı" şeklinde bir cümle de yer aldı. Ancak bunun detayına girilmedi. Demirtaş'ın ziyaret ettiği TTB ile AKP Çankaya İlçe Başkanlığı'nın aynı binada yer alması nedeniyle HDP'liler protestonun AKP tarafından organize edildiği iddialarını da ortaya attılar. TRT ise ne bu iddialara da tek satır haberlerinde yer vermedi.

HDP SÖZCÜLERİNİN AÇIKLAMALARI GÖRÜLMÜYOR

TRT'nin HDP'yi yok sayan haberciliği bu örneklerle sınırlı kalmadı. TRT, HDP'ye yönelik bu tavrını devam ettiriyor. TRT'nin haberlerini duyurduğu resmi internet sitesinde de HDP sözcülerinin açıklamaları hiçbir şekilde yer almıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
akdağ 1 yıl önce

sivil itaatsizliği geliştirerek vergilerimizi vermiyelim 6 milyon oy alan hakların kardeşliğini temsil eden parti olan hdp olarak demokrati̇k alanlarda eylemleri̇mi̇zi̇ geli̇şti̇reli̇m eylem etki̇nli̇kleri̇mi̇z yetersi̇z.

Avatar
turkiye 1 yıl önce

kiral ciplak ve yanliz

Avatar
anton 1 yıl önce

trt gibi kanallar devletin sirtinda bi yük ekibi de siyasi ve torpille ise girenlerden teskil trt kapatilsin