Suç örgütü lideri Sedat Peker’in, ‘Deli Çavuş’ adlı Twitter hesabından yaptığı, AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın damadı Berat Albayrak’ın abisi ve Turkuvaz Medya Grubu'nun CEO'su Serhat Albayrak’ın da isminin geçtiği paylaşımları konu alan haberlere ‘içerikten çıkarma’ kararı geldi.

İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliği, Serhat Albayrak’ın avukatı Fatih Savaş’ın başvurusu sonucunda, aralarında BirGün’ün de 7 haberinin olduğu 30 haberin içerikten çıkarılmasına hükmetti.

Valinin elini sıkmayan askerler görevden alındı Valinin elini sıkmayan askerler görevden alındı

Mahkeme, haberlerin Serhat Albayrak’ın kişilik hakkını zedelediğini iddia ederek iddiaların belgeye dayanmadığını savundu.

Sedat Peker, eski Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Başkanı Ali Fuat Taşkesenlioğlu’nun, kendisine bir sorun nedeniyle başvuran Marka Yatırım Holding’in sahibi Mine Tozlu Sineren’i, AKP’li vekil kardeşi Zehra Taşkesenlioğlu’na yönlendirdiğini, Zehra Taşkesenlioğlu’nun da Mine Tozlu’yu Way Out adlı bir finansal danışmanlık şirketiyle buluşturduğunu ifade etmişti.

Peker, burada danışmanlık adı altında Mine Tozlu Sineren’den 12 milyon TL rüşvet istendiğini kaydetmişti.

Marka Yatırım Holding şirketinin patronu Mine Tozlu Sineren, Sedat Peker’in sözlerini doğrulamıştı. SPK’nin suç duyurusunda bulunmasının ardından İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı da olayla ilgili soruşturma başlatmıştı.

Sedat Peker’in yatırımcı Mine Tozlu Sineren’den rüşvet istediğini söylediği Serkan Taranoğlu ise AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından danışmanlık görevinden alınmıştı.

CHP başta olmak üzere muhalefet partileri de Sedat Peker’in iddialarının soruşturulması amacıyla suç duyurusunda bulunmuştu.