RTÜK kanallara ceza yağdırdı, "Cemo" şarkısı gerekçesi oldu

RTÜK, Hilmi Yarayıcı'nın Cemo’yu seslendirdiği program nedeniyle HalkTV’ye para ve program durdurma cezası verdi

Medya 07.07.2021 - 18:03 07.07.2021 - 18:03

RTÜK yine kanallara ceza yağdırdı. HDP Eş Genel Başkanı Sancar'ın konuşmasının canlı yayınlanması bile ceza nedeni oldu.

RTÜK'ün CHP'li üyesi Okan Konuralp, eski CHP milletvekili ve  müzisyen Hilmi Yarayıcı'nın 27 Haziran'da katıldığı "Görkemli Hatıralar" programında 'Cemo' şarkısını seslendirmesini 'terör örgütü propagandası' kabul eden RTÜK'ün, oy çokluğuyla HalkTV’ye para ve program durdurma cezası verdiğini duyurdu.

Konuralp konuya ilişkin olarak, "Yaşar Kemal’den bir alıntıyla karara bakışım şöyle: “Bu gelip geçici duruma bakıp, umutsuzluğa düşmenin gereği yok.” düşüncesini dile getirdi.

FOX, KRT, TELE1 VE TV100'E DE CEZA

Konuralp, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, "Öte yandan RTÜK, FOX-KRT-TELE1-TV100’e de para cezası verdi. Mevcut siyasi irade ve bu iradenin RTÜK’teki yansıması fikir/ ifade ve basın özgürlüğünün önündeki engeldir. Lakin tüm engeller de aşılmak içindir. Aşılır! Son not: Sözcü Tv’ye -geç de olsa- logo onayı verilmiştir" ifadesini kullandı.

HALK TV'NİN 2 DOSYASI KARARA BAĞLANDI

RTÜK'ten yapılan yazılı açıklamaya göre, Üst Kurul haftalık olağan toplantısında izleme uzmanlarının raporlarını görüştü.

RTÜK 'Görkemli Hatıralar' programı ile ilgili cezanın yanı sıra Halk TV'ye, 'İki Yorum' programında Levent Gültekin ve Murat Sabuncu tarafından kullanılan ifadeler nedeniyle idari para cezası yaptırımı uygulandı.

FOX TV'YE "TARAFSIZLIK, GERÇEKLİK VE DOĞRULUK İLKELERİNE AYKIRILIK" CEZASI

Üst Kurul, Fox Ana Haber'de yayınlanan bazı haberlerde program sunucusunun kullandığı birtakım ifadelerin tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırılık teşkil ettiğine ilişkin uzman raporunu ele aldı.

Rapora yansıyan sunucu Selçuk Tepeli'nin 3 farklı haberdeki ifadeleri yayın ilkelerine uygunluk açısından değerlendirilerek, sözlerinin tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı olduğu sonucuna varılarak idari para cezası müeyyidesi uygulanmasına karar verildi.

TELE 1'E 4 FARKLI MÜEYYİDE

Tele 1'e, '5'inci Boyut', 'Gün Başlıyor' ve 'Türkiye'nin Gündemi' programlarındaki ifadeler nedeniyle ayrı ayrı para cezası verildi. Üst Kurul'da görüşülen Tele 1 ile ilgili 4'üncü dosya da 'Gün Ortası' haber bültenindeki yayına ilişkin oldu. HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar'ın konuşmasının canlı yayınla verilmesi sırasında dile getirilen sözler ile konuşmanın geri planında topluluk tarafından atılan sloganın 6112 sayılı Kanun hükümlerini ihlal ettiği ve Türk toplumunun milli değerlerini aşağılayıcı ve kurum ve kişileri eleştirmenin ötesinde küçük düşürücü ve itibarsızlaştırıcı nitelikte olduğu kanaatiyle yayıncı kanala idari para cezası uygulandı.

RTÜK, aynı konuşmanın canlı yayını için KRT televizyonuna da ceza verdi.

TV 100'E 2 YAPTIRIM

'Var Odası' programında yayın ilkeleri arasında yer alan dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımına yer verilemez hükümlerinin ihlal edilmesi gerekçesiyle TV 100 kanalına idari para cezası yaptırımı uygulandı. Ayrıca, aynı kanalda yayınlanan 'Şimdi Konuşalım' programında yer alan YPG'ye Türkiye üzerinden silah götürüldüğüne ilişkin ifadeler doğruluk ve gerçeklik ilkelerine aykırılık teşkil ettiği gerekçesiyle idari para cezası verildi.

Yorumlar

Patreon Destek Olma

Online Otobüs Bileti Al