Amerika’nın Sesi, 15 çalışanını rüşvet yemekten görevden aldı

Rüşvetin hangi talepler karşılığında alındığı açıklanmadı

Amerika’nın Sesi, 15 çalışanını rüşvet yemekten görevden aldı

Amerika’nın Sesi'nin (VOA) Batı Afrika ofisinde çalışan 15 kişi, Nijeryalı bir yetkiliden rüşvet aldıkları gerekçesiyle işten atıldı. Rüşvetin hangi talepler karşılığında alındığı açıklanmadı ancak bu durumun radyo ve tv yayınlarına yansıyıp yansımadığı hala soruşturuluyor.

İşlerine son verilen 15 yayıncının ABD'deki merkez binasına girişlerinin engellendiği ve kapıda kendilerine işlerine son verildiğini belirten mektuplar verildiği bildirildi.

VOA Genel Müdürü Amanda Bennett, Hausa Yayın Bölümü’nde çalışanlar için alınan görevden alma kararını, Amerika’nın Sesi’nin bütün çalışanlarına gönderdiği genel bir e-postayla açıkladı. Bennett, açıklamasında “Federal yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde, Hausa Yayın Bölümü’nün yarısını oluşturan 15 çalışanın işine son verme kararı aldığımızı üzüntüyle bildirmek zorundayım” dedi.

Amerika’nın Sesi'nin geçtiği habere göre Bennett kararın, “yayın bölümü çalışanlarının, yayın yaptıkları bölgede bir yetkiliden rüşvet aldıkları iddiasıyla” ilgili olarak, VOA ve Federal Genel Denetim Bürosu’nun eş zamanlı yürüttüğü soruşturmaların ardından alındığını bildirdi.

20 MİLYON İZLEYİCİYE ULAŞIYOR

Amerika’nın Sesi’nin Afrika Daire Başkanlığı içinde yer alan Hausa Yayın Bölümü, başta Nijerya olmak üzere, Gana, Çad ve Kamerun’da her hafta 20 milyon civarında izleyiciye ulaşıyor.

Hausa Yayın Bölümü’nün geri kalan çalışanları, rüşvet almakla suçlanmayan bölüm müdürü dahil, işine son verilen 15 kişinin Washington’daki VOA binasının girişinde karşılandığını ve binaya giriş kartlarına el konduktan sonra işlerine son verildiğini bildiren mektuplar verildiğini söyledi.

VOA Afrika Bölümü’nde çalışanlar soruşturmanın, programların rüşvetlerden etkilendiğini gösteren bir kanıta ulaşmadığını vurguladı. Ancak Genel Müdür Bennett, VOA tarafından yayınlanan haberlerin rüşvetlerden etkilenip etkilenmediği konusunda ayrı bir soruşturma yürütüldüğünü açıkladı. Bennett “Eğer böyle bir etki söz konusuysa, en kısa zamanda ve şeffaflık içinde gereğini yapacağız” dedi.

RÜŞVETİ MERKEZDE ALMIŞLAR

Üst düzey bir VOA çalışanı, aylarca süren soruşturma sonucunda ortaya çıkarılan bütün rüşvet ödemelerinin bu yılın başlarında, Washington’daki VOA genel merkez binasında veya yakınlarında, tek bir seferde yapıldığının belirlendiğini söyledi.

Yetkili rüşvet miktarı konusundu yorum yapmadı. Bu arada, Nijeryalı üst düzey yetkililerin, basın toplantıları sırasında, içi para dolu “kahverengi zarflar” dağıtmaları alışılmadık bir şey değil. Hatta bu durum geçmişte, BBC (British Broadcasting Corp.) ve diğer medya kuruluşları tarafından belgelendi.

Afrika Bölümü Daire Başkanı Negussie Mengesha, VOA çalışanlarının “bunun yasak olduğunu kesinlikle bildiklerinin” altını çizdi.

Washington’daki Nijerya Büyükelçiliği’nden bir yetkiliyse, rüşvet ve görevden alma konusunda yorum yapmayı redderek, bunun VOA’in iç meselesi olduğunu söyledi.

Bu gelişmeden sonra Hausa Yayın Bölümü’nde, haftada 16 saatlik radyo ve 30 dakikalık televizyon yayınını yapacak sadece 11 çalışan kaldı. Hausa Yayın Bölümü’nü, yeni bir müdür seçilinceye kadar, bölümün eski müdürlerinden Fred Cooper yönetecek.

Güncelleme Tarihi: 07 Ekim 2018, 20:03
YORUM EKLE