İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin uzun zamandır kullandığı şantiye alanındaki yapıların yıkılmasıyla Ermeni Mimar <strong>Garabet Balyan</strong>’ın mezar taşı ile birlikte üzerinde Ermenice yazılı birçok mezar taşı gün yüzüne çıktı.<br /> <br /> Mimar Garabet Balyan’ın mezarının nerede olduğu bilinmese de arkeologların yaptığı inceleme sonrasında fotoğraftaki mezar taşıyla, İBB’nin şantiyesinde bulunan mezar taşının aynı olduğu öğrenildi.<br /> <br /> <strong>Michelle Demishevich</strong>'in T24'te yer alan haberine göre avukat <strong>Diren Cevahir Şen</strong>, Ermenilerin kayıp bir halk olduğunu ifade ederek, “Balyan çok önemli bir mimar. İstanbul’u İstanbul yapan bir sanatçı aslında. Birçok Ermeni sanatçıdan biri. Ermeniler zaten kayıp bir halk. Mezarlarını da böyle kaybediyorlar” dedi.<br /> <br /> Mimar Garabet Balyan’ın mezar taşının belediye şantiyesinde ne işi olduğunu anlayamadığını ifade eden Avukat Şen, “Ermeni olması mı o kişiyi önemsizleştiriyor. Mesela Garabet Balyan Müslüman bir mimar olsaydı tutum aynı mı olacaktı. Tüm bunlar cevaplanması gereken sorular. Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı bir mimar acaba kendi meslektaşının son parçasına daha özenli davranması gerekmezmiydi. Söz konusu kişi İstanbul’un çehresini geliştiren güzelleştrien bir kişidir" ifadelerini kullandı.<br /> <strong><br /> MİMAR BALYAN'IN İSTANBUL'A KAZANDIRDIĞI YAPILAR</strong><br /> <br /> Dolmabahçe Sarayı ve Camisi<br /> <strong>Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi</strong><br /> Kuleli Süvari Kışlası<br /> <strong>Terkos Tesisleri</strong><br /> Bahçeköy Kirazlı Bent ve Bend-i Cedid<br /> <strong>Beykoz Deri Fabrikası</strong><br /> Bakırköy Bez Fabrikası<br /> <strong>Hereke Fabrikası</strong><br /> Yedikule Surp Pırgiç Hastanesi<br /> <strong>Beşiktaş - Surp Asdvadzadzin Kilisesi</strong><br /> Kuruçeşme - Surp Haç Kilisesi<br /> <strong>Beyoğlu - Surp Yerortutyun Üç Horan Kilisesi. </strong>