Rusya'da, BBC dahil bazı haber sitelerine erişim engeli getirildi

Rusya'da, BBC dahil bazı haber sitelerine erişim engeli getirildi. Ukrayna'yı işgal eden Rusya, karara gerekçe olarak "sahte haber yaymayı suç sayan" bir kanunu gösterdi. BBC, Rusya'daki gazetecilerinin faaliyetlerini geçici olarak askıya alacağını açıkladı.

BBC Genel Müdürü Tim Davie, "Yeni yasal düzenleme bağımsız gazeteciliği suç haline getiriyor. Bu yüzden gazetecilerimiz ve çalışanlarımızın güvenliği için şimdilik işlerini askıya aldık" dedi.

Gözden kaçırmayın

CHP Doğu Masası Başkanı Salıcı: HDP’nin Altılı Masa’da olma talebi yok CHP Doğu Masası Başkanı Salıcı: HDP’nin Altılı Masa’da olma talebi yok

Rusya Parlamentosu, silahlı kuvvetlerle ilgili "sahte bilgi yaymanın suç sayıldığı" yeni bir yasayı onaylamıştı.

Kremlin, Ukrayna'nın işgalinin "işgal" ya da "savaş" olarak tanımlanmasına karşı çıkıyor, onun yerine "özel askeri harekât" denmesini istiyor. Son yasa kapsamında erişim engeli getirilen yayın kuruluşlarında da bu ifadelere dikkat ediliyor.

Rus devletine bağlı haber ajansı RIA'ya göre BBC Rusça Servisi'nin yanı sıra Deutsche Welle, Meduza ve Radio Liberty'ye erişim de kısıtlandı. Rusya'da BBC'nin İngilizce haber sitesine de erişilemiyor.

Rusya'nın 24 Şubat'ta Ukrayna'yı işgale başlamasından bu yana rekor sayıda kişi, güncel bilgiye erişebilmek için BBC Rusça Servisi'nin internet sitesini takip etti.

Perşembe günü, Rusya'da kalan son bağımsız medya kuruluşlarından olan TV Rain de işgali haberleştirme şekli nedeniyle maruz kaldığı baskılar sonucu yayınını durdurmuştu.

Kanal, son programında çalışanların stüdyodan çıkıp gidişini de canlı yayında göstermişti.

Rusya'nın telekomünikasyon düzenleyicisi, Rain TV'yi, "radikal fikirler yayma, Rus vatandaşlarına yönelik istismar, kamu sükûneti ve güvenliğine büyük zarar verme ve protestolara teşvik etmekle" suçladı.

Çalışanlar stüdyoyu terk ederken kanalın kurucularından Natalia Sindeyeva, "Savaşa hayır" dedi.

Ardından kanalda Çaykovski'nin Kuğu Gölü Balesi'nden sahneler yayına girdi.

Bale, Sovyetler Birliği döneminde televizyon yayınlarında liderler öldüğünde gösterime girerdi. 1991'de Sovyetler Birliği'nin yıkılmasına giden süreçte yaşanan darbe sırasında da televizyonda gösterilmişti.

Rain TV Genel Yayın Yönetmeni Tikhon Dzyadko, Çarşamba günü Rusya'dan "güvenliğiyle ilgili endişeleri olduğu gerekçesiyle" ayrıldığını duyurdu.

Echo of Moscow isimli radyo kanalı da Salı günü yayınını durdurdu. Perşembe günü de yönetim kurulu tarafından tamamen kapatılmasına karar verildi. Öncesinde radyo kanalında Ukrayna'dan işgali anlatan tanıklıklara ve sivillerin röportajlarına yer verilmişti.

Rusya'nın devlet kontrolündeki televizyon kanalı ise birçok uluslararası yayın kuruluşuna göre savaşı çok daha farklı anlatıyor.

Gazetecilere ve bağımsız yayın kuruluşlarına yönelik baskı, Batı'nın Rusya'ya yönelik yaptırımları devreye sokmasının ardından geldi. Şu an Rus rublesi tarihinde görmediği kadar düşük düzeyde ve Rusya vatandaşlarının birikimleri de büyük miktarda azaldı.
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ise son açıklamasında Ukrayna'daki operasyonların "planlandığı gibi gittiğini" söylemişti.