Fazla ağrı kesici baş ağrısı yapıyor

İngiltere Ulusal Sağlık ve Klinik Mükemmellik Enstitüsü’nden yapılan açıklamada fazla ağrı kesici kullanımının baş ağrısını artırdığı belirtildi.

Sağlık uzmanları, bir milyondan fazla İngiliz'in fazla ağrı kesici kullanmaları nedeniyle baş ağrısı çekiyor olabileceğini açıkladı.

Uzmanlara göre şiddetli ağrılar ve migren için kullanıldığında ağrı kesiciler genelllikle olumlu sonuç veriyor ancak bu ilaçların fazla kullanımı fazladan baş ağrısı yaratıyor.

Uzmanlar; asprin, paracetamol ve benzeri ağrı kesicileri bir ay içinde 15 günden fazla kullanmanın sakıncalı olduğunu belirtiyor.

Konuyla ilgili Guardiangazetesine açıklamalarda bulunan nörolog Manjit Matharu bu durumda olanlar için tek çözümün sık ilaç kullanım alışkanlığını derhal durdurmaları ve başlangıçta yaşayacakları olası sorunlarla ilgili olarak tıbbi destek almaları olduğunu belirtti.

İngiltere’de 10 milyon fazla kişi sürekli veya sık olarak başağrısı çekiyor.

Migren, ülkede her gün 100 bin kişinin işe veya okula gitmemesine sebep oluyor. 

(BBC Türkçe)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.