STV haberdeki 'hasta ruh ve zihin'e RTÜK'ten ceza

Gazetede yer alan, "Hasta ruh ve zihin sahibi Recep Tayyip Erdoğan ve yapılanmasının bertaraf edilmesi" sözlerinin STV ana haber bülteninde yayınlanması kanala ceza getirdi.

RTÜK STV’ye 72 bin lira ceza kesti. Konuyla ilgili hazırlanan uzman raporunda şöyle verildi: Ana Haber bülteninde ‘Savcılık Başbakan’a inceleme başlattı mı’ başlıklı bir haber yayınlanmıştır. Haberde dış ses, ‘Fethullah Gülen Hocaefendi için başlatılan soruşturmada ilginç bir bilgi ortaya çıktı.

Bugün gazetesinin haberine göre soruşturmayı başlatan Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, ihbar maili ile ilgili olarak Başbakan Erdoğan hakkında da inceleme başlattı. C.O. isimli eski bir askerin soruşturmaya dayanılarak yapılan ihbarında aslında ağırlıklı Başbakan Erdoğan’dan şikâyetçi olduğu ortaya çıkmıştı. Öyle ki C.O. isimli ihbarcı ihbar yazısının başlığında (hasta ruh ve zihin sahibi Erdoğan ve yapılanmasının bertaraf edilmesi) diyordu. Bir gazete kaynaklı olduğu ifade edilen söz konusu haberin haber değeri olabileceği ancak haberin verilişinde kullanılan ifadelerin yayıncılık sorumluluğu ile bağdaşmayacağı değerlendirilmiştir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.