RTÜK'ten 'Amara Yürüyüşü' yayınına ceza yok

PKK lideri Abdullah Öcalan’ın doğum günü için Urfa’nın Halfeti ilçesine düzenlenen Amara Yürüyüşü haberini yapan ve "Yüzbinlerce Kürt Halfeti’ye akacak" ifadesini kullanan Gün TV kanalına RTÜK'ten ceza gelmedi. RTÜK Diyarbakır'da yayın yapan Gün TV'nin bu yayınını "ifade özgürlüğü" çerçevesinde değerlendirerek cezaya gerek görmedi.

Gazeteport'ta yer alan habere göre, RTÜK toplantısında Diyarbakır Emniyet Müdürlüğünün, Kürtçe olarak yapılan bu yayında, ‘’Kanunsuz eylemleri destekleyici yönde ve terör örgütünün propogandasının yapıldığına‘’ ilişkin şikayet yazısı değerlendirildi.

Yayında, "64. doğum günü münasebetiyle sabaha kadar sürecek Öcalan’a özgürlük nöbeti başladı.  Öcalan’a özgürlük şiarıyla Amara yürüyüşü hazırlıkları yüz binlerce Kürdün Amara’ya akmasıyla sona erecek. Halfeti ilçesinde yurttaşlar, yüz binlerin karşılamasını yapacak’’ denildi.

RTÜK İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı raporunda, bu yayının, "Demokratik toplumun gereği olan ifade özgürlüğü ve haber alma hakkı kapsamında olduğunu" belirtti. RTÜK üyeleri de, Gün TV’ye yaptırıma gerek görmedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.