MHP gafı TRT spikerini işinden etti

TRT Ana Haber Bülteni'nin sunan Anda Özmen'in MHP içi kullandığı tabir partilileri ayağa kaldırdı.

TRT Ana Haber Bülteni'nde MHP için, 'yavru muhalefet' ifadesini kullanarak sosyal medyada büyük tepki çeken spiker, görevden alındı. TRT Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanı Nasuhi Güngör, konuyla ilgili inceleme başlattıklarını açıkladı.

TRT 1 kanalında haber sunan Anda Özmen, Başbakan Erdoğan'ın MHP için sık sık kullandığı "yavru muhalefet" tanımlamasını kullandı.

CHP haberinden sonra MHP haberine sunan TRT spikeri Anda Özmen, "Evet, ana muhalefetten sonra "yavru muhalefete" geçelim. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli de Çankırı ve Kastamonu'da partisinin adaylarını tanıttı. Partililere hitap eden Bahçeli, yerel seçimi ülkenin içinde bulunduğu durumdan çıkış yolu olarak gösterdi" dedi.

“ÖZÜR DİLESİN”

MHP Iğdır Milletvekili Sinan Oğan Twitter'dan yazdığı mesajda TRT'nin özür dilemesini istedi.


MHP’DEN TEPKİ

İstanbul Ülkü Ocakları üyesi bir grup, TRT 1 Ana Haber Bülteni'nde, MHP 'ye "yavru muhalefet" denilmesini TRT binası önünde eylemle protesto etti. Kalabalık arasından sıyrılan birkaç kişi televizyon binasına girmek istedi.

Yaklaşık 200 kişilik ülkücü grup, saat 01.30'da Beyoğlu'ndaki TRT Tepebaşı stüdyoları önünde toplandı. Ellerinde Türk bayrakları bulunan kalabalık, “Öl de ölelim, vur de vuralım", “Biz biz biz Alparslan Türkeş'in askerleriyiz", “TRT şaşırma sabrımızı taşırma" şeklinde sloganlar attı.

Bu sırada kalabalık arasından sıyrılan birkaç kişi televizyon binasına girmek istedi. İstanbul Ülkü Ocakları'ndaki yöneticilerin ikazı üzerine binaya girmek isteyenler engellendi. İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından Ülkü Ocakları İstanbul İl Başkanı Ahmet Yiğit Yıldırım basın açıklaması yaptı. Ahmet Yiğit Yıldırım, “TRT yani Türkiye Radyo Televizyon Kurumu bugün itibariyle politik gündem altına girdiğini, MHP'ye yönelik zikretmiş olduğu 'yavru muhalefet' söylemiyle bir kez daha kanıtlamıştır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti televizyonunun yöneticileri, ucuz yandaşlık yaparak ayakkabı kutucularının söylemleriyle, hırsızların sözcülük görevini üstlenmiştir. Devletin kanalı olması hasabiyle, iktidar ve muhalefetin değil direkt Türk Milleti'nin sesi olması gereken kanal, iktidar yandaşlığının artık söylem birliği içerisinde yansıtıldığı bir medya kuruluşu haline gelmiştir" dedi.

NASUHİ GÜNGÖR’DEN MESAJ

TRT Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanı Nasuhi Güngör, Twitter hesabından konuyla ilgili bir açıklama yatı. Güngör, yaptığı açıklamada Anda Özmen'in görevden alındığını ve konuyla ilgili inceleme başlatıldığını duyurdu. 

Nasuhi Güngör'den gelen açıklama şöyle:

 ''Bugün saat 19:00'da TRT 1 Ana Haber Bültenini sunan spikerimiz, haber metninde yer almayan bir ifadeyi kullanmıştır. Konuyla ilgili gerekli inceleme başlatılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.''

SPİKERDEN ÖZÜR

TRT spikeri de sunumuna gelen tepkiler üzerinden twitter'dan özür diledi:

"Tamamen spontane gelişen, hiçbir art niyet olmaksızın 2 haber arasında bağlantı yapmak adına söylenmiş yanlış bir sözdür. Tekrar özür diliyorum."

"Bu akşamki yayında (ana haber bülteninde) yapmış olduğum gaftan dolayı Milliyetçi Hareket Partisi'nden özür dilerim."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.