Gün TV'ye ekran karartma cezası

İmc TV’nin  TÜRKSAT'tan çıkarılması, kayyum atamaları ile birlikte muhalif basına yönelik baskılar devam ediyor. 

Bir süre önce Akit Gazetesi'ne "PKK'nin yayın organı Gün TV kapatılıyor" şeklinde bir haber servis edilmesinin ardından RTÜK, Gün TV'nin yayınını durdurma kararı aldı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Silopi'de üç Kürt kadın siyasetçinin öldürülmesini konu alan program ve canlı telefon bağlantısı nedeniyle Özgür Gün TV'nin yayınını 10 güne kadar durdurma aldı.

DİHA’nın haberine göre yayını durdurma kararına gerekçe olarak,  HDP Şırnak Milletvekili Ferhat Encü'nün canlı telefon bağlantısındaki sözlerini gösterildi.

RTÜK'ün dünkü toplantısında, Gün TV'nin 5 Ocak'ta yayınladığı ana haber bültenine canlı telefon bağlantısıyla katılan HDP Şırnak Milletvekili Ferhat Encü, Silopi'de üç Kürt kadın siyasetçinin katledilmesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunmuştu.

Encü'nün, "24 gündür barbarlığa, bu vahşete karşı Silopi halkı direnmektedir. Elinden gelene kadar direnmeye devam edecektir. Savaş hukukunu çiğneyen herhangi bir insani değer taşımayan bir zihniyetle, DAİŞ'vari bir çeteyle karşı karşıyayız. Bu zihniyette olan bir gücün, bir devlet anlayışının tamamen işgalci gibi Kürdistan coğrafyasını tahribat eden, insanlarını katleden bir zihniyetle karşı karşıyayız. Bu katliamlara karşı sadece sözle değil artık pratiğe geçilmesi lazım" şeklindeki sözleri ceza nedeni sayıldı.

 RTÜK'ün AKP ve MHP'li çoğunluğu Encü'nün sözlerini "devletin bölünmez bütünlüğüne aykırı" ve "halkı kin ve düşmanlığa sevk edici" yayın olarak nitelendirerek, 6112 sayılı yasanın 8'inci maddesinin 1'inci fıkrasında yer alan a ve b maddeleri uyarınca iki ayrı ceza kararı aldığı öğrenildi.

Özgür Gün TV'ye, 21 Ekim 2015 tarihindeki Cizre haberi nedeniyle ‘B’ maddesi kapsamında ilk ceza verilmişti.

RTÜK yasasına göre 1 yıl içerisinde A ve B maddelerinden herhangi birinden ikinci kez ceza alan televizyonların 10 güne kadar yayını durduruluyor. Özgür Gün TV'ye ikinci kez B maddesinden ceza veren RTÜK, şimdi 10 güne kadar belirleyeceği bir sürede yayın durduracak.

RTÜK ilk kez bir yayıncı kuruluşa A ve B maddelerinden dolayı peş peşe en ağır cezaları verdi.

RTÜK, bu kararla birlikte anadilde yayın yapan bir kanalın ekranını karartmış olacak. RTÜK, Özgür Gün TV'ye yayın durdurma sonrası aynı maddeden yine ceza verirse bu kez lisansını iptal ederek, kapatacak.

TÜRKSAT’TAN ÇIKARTILAN İMC’YE CEZA

RTÜK, 26 Şubat'ta savcılık yazısıyla TÜRKSAT'tan çıkartılan İMC televizyonuna da ceza verdi. Kurul, İMC TV'de 15 Aralık 2015 tarihinde yayınlanan yorum programına katılan gazeteci Veysi Sarısözen'in "PKK özgürlük hareketi pek çok çağrı yapıyor, fakat şimdiye kadar elindeki tehdit edici silahları şükür ki metropolde kullanmıyor" şeklindeki yorumu nedeniyle televizyona iki ayrı maddeden ağır para cezası verdi. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.