En az 10 bin basın çalışanı işsiz

Son olarak 23 televizyon ve radyonun KHK ile kapatılmasıyla 15 Temmuz'dan sonra işsiz kalan basın çalışanı sayısı 3 bini aştı. Bu arada devletin el koyduğu sadece 3 TV kanalında yaklaşık olarak 5 milyon TL'lik mülkiyete el konuldu. 

Aralarında Zarok TV, IMC TV, Jiyan TV, TV10, Hayatın Sesi TV ve Özgür Radyo ile Yön Radyo'nun da bulunduğu 23 televizyon ve radyo, Kanun Hükmünde Kararne (KHK) marifetiyle kapatıldı.

TV ve radyoların kapatılmasıyla birlikte işsiz basın çalışanlarının bilançosu da ağırlaştı.

Kanal yöneticilerinin verdiği bilgiye göre, TV10'da 50 çalışan, Hayatın Sesi TV'de 28 çalışan, IMC TV'de 120 çalışan, Van TV'de 35 çalışan, Zorak TV'de 20 ve Azadi TV'de 30 çalışan işsiz kaldı.

İŞSİZ SAYISI 3 BİNİ AŞTI 

DİSK Basın İş tarafından Ağustos ayında yapılan açıklamada, basın yayın ve gazetecilik işkolunda sektörün neredeyse 3'te birinin işsiz kaldığına dikkat çekilmiş ve işsiz sayısının 2 bin 308 olduğu açıklanmıştı. DİSK Basın İş Başkanı ve aynı zamanda IMC TV Haber Koordinatörü Faruk Eren, son olarak kapatılan tv ve radyolarla birlikte 15 Temmuz'dan sonra işsiz kalan basın çalışanı sayısının 3 bini aştığını söyledi. 

Yaklaşık olarak 30 bin kişiyi istihdam eden basın iş kolunda TGS verilerine göre, en az 10 bin basın çalışanı işsiz kaldı. Bu da sektörde çalışanların 3'te birinin işsiz kaldığı anlamına geliyor. 

BİLANÇO AĞIRLAŞACAK 

Faruk Eren, Basın İlan Kurumu'nun gazetelerin çalışanlarına Terörle Mücadele Kanunu kapsamında dava açılan isimlerin işine son verilmemesi hâlinde ilanların kesilmesine olanak sağlayan yönetmelikte yaptığı değişikliğin de bilançoyu arttıracağının altını çizdi. Yönetmenlikte yapılan değişiklik ile hükümetin Evrensel, Cumhuriyet ve Azadiya Welat gibi muhalif gazeteleri hedef aldığı belirten Eren, "Bu yönetmelik benden olmayan herkes işsiz kalsın anlamını taşıyor" dedi. Eren, muhalif basına yönelik maddi saldırıların genişleyeceğini ifade etti.

YAKLAŞIK 5 MİLYON TL'YE EL KONULDU  

Ayrıca muhalif basına yönelik mali saldırılar kapsamında Hayatın Sesi, TV10 ve IMC TV'nin mallarına da el konularak, TRT'nin kullanımına devredildi. Kanal yöneticilerinin verdiği bilgiye göre, 3 tv kanalı, server, reji sistemi, stüdyo ve kameralarına el konulmasıyla yaklaşık 5 milyon TL'lik bir mali kayıp yaşandı. Buda el konulan, kapatılan, basın kurumlarının durumu göz önünde bulundurduğunda el konulan özel mülkiyetin trilyonlarca lirayı buldu. Basın sektöründe muhalif kanallara ev sahipliği yapan iş insanlarını da iflasın eşiğine getirdi.

KAYNAK: DİHA 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.