27 Haziran 2017 Salı 14:43
"Emekli postacının bin 300 çocuğun babası olduğu" haberi parodi çıktı

Hürriyet, T24Star, Ontrava, Posta, ABC ve Akşam gibi haber sitelerinde yer alan haberlerde ABD’de yaşayan, 87 yaşındaki eski bir postacının, 1.300’den fazla gayrimeşru çocuğun babası olduğunun ispatlandığı iddia edildi. 

İddiada, Sid Roy isimli özel bir dedektifin gerçeği keşfetmesinden bu yana bölgede yaşayan birçok babasız çocuğun babasının, emekli postıcı olabileceğinin düşünüldüğü belirtildi.  
Ayrıca haberlerde, postacının gazetecilere konuştuğu, “Doğum kontrol, o günlerde pek popüler değildi. Utanılacak bir şeyim yok. 60’lar güzel eski günlerdi. Beni Johnny Cash’e benzetirlerdi. O, olduğuma inananlar bile vardı” dediği iddia edildi. 

teyit.org'dan Gülin Çavuş'un haberine göre ancak iddialar doğru değil. Haber ilk olarak 2016 yılında World News Daily Report isimli bir sitede yayınlandı. World News Daily Report, yaptığı hiciv ve parodi haberler ile biliniyor. 

Sitenin ana sayfasında şu ifade yer alıyor;  

Bu web sitesinde yer alan yazılarda görünen tüm karakterler – gerçek insanlar üzerine kurulu olanlar dahil olmak üzere – tamamen kurgusaldır ve yaşayanlar, ölüler veya yaşayan ölüler arasındaki benzerlikler tamamen mucizedir.

World News Daily Report’ta yer alan ve gerçekliği bulunmayan Rockefeller’ın 6 kalp, 3 böbrek ve 2 ciğer nakli geçirdiği iddiası, 1944’te fırlatılan Nazi roketi bugünlerde New York’u vurabilir iddiası ve Suudi Arabistan’da gerçekleştirilen bir panelde bilim insanları “kadınların insan değil memeli hayvan kategorisine girmesi gerektiğini” söyledi.

İddiası da daha önce haber siteleri tarafından gerçek olduğu düşünülerek yayınlanmıştı.

Ayrıca, doğrulama sitesi  Snopes 2016’da yayınladığı analizde iddia ile birlikte kullanılan iki fotoğrafı inceleyerek fotoğrafların da iddiayla alakalı olmadığını tespit etmişti.

Kullanılan bu fotoğrafta yer alan kişinin bir postacı olduğu iddiası doğru değil. 2. Dünya Savaşı gazisi 97 yaşındaki Ben Ludlow Senior’ın saldırıya uğramasıyla ilgili bir haberden alınmış.  

Özel araştırmacı olduğu ve olayı açığa çıkarttığı iddia edilen Sid Roy isimli kişiye ait olduğu belirtilen bu fotoğraf ise gerçekte Reagan döneminde bütçe yöneticiliği yapan David Stockman’a ait.

Son Güncelleme: 27.06.2017 16:45
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Yorumlardan doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderene aittir.