BDP tekzip partisi oldu!

Bekir Avcı / Demokrat Haber

2012'de yayınlanan birçok tekzipte başrolü Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) oynuyor. Asparagasçılığın baş öznesi ise Sabah gazetesi; onu Yeni Şafak ve Hürriyet takip ediyor.

2012'de BDP ve ona yakın çevreler, neredeyse her ay bir tekzip yayınlamak zorunda kalırken; tekzip konuları ise büyük oranda BDP'nin faaliyetlerinin PKK ile ilişkilendirilmesi noktasında ve karalama kampanyası şeklinde işleniyor.

Çoğu zaman gazetelerin bu yalan-asparagas haberlerine hükümet yetkilileri tarafından resmilik kazandırılma uğraşı içine girilirken, bu misyonu ise ülkenin Başbakan'ından bakanlarına kadar birçok resmi şahsiyetin üstlendiği görülüyor.

Öğrencilerin anı fotoğrafının fotomontajla "PKK Kampı" haberine dönüştürülmesi, BDP Eş Genel Başkanı'nın olduğu iddia edilen bir fotoğrafın "Demirtaş'ın Kandil hatırası" şeklinde haberleştirilmesi, yine açlık grevleri sürecinde Yeni Akit gazetesinin aylar öncesinden çekilmiş bir anı fotoğrafını "Biz kuzu kebabına siz ölüm orucuna" başlıklı haberle öne çıkarması bazı asparagas haberlerden.

Yeni Akit'in yalan haberi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından hem ulusal hem de uluslararası arenada resmi bir kaynakmışçasına kullanılırken, yine Zerdüştlük konusunda yapılan karalama haberlerinin de hükümetin açıklamalarında sıkça kullanıldığı görülüyor.

EYLÜL-EKİM-KASIM AYLARINDA YOĞUNLAŞAN ASPARAGAS HABERLER

BDP'nin yalanlamak zorunda kaldığı haberler tüm bir seneye neredeyse periyodik bir şekilde dağılırken, yalanlama gelen haberlerin yoğunlaştığı dönem ise Eylül-Ekim-Kasım ayları. Bu üç ay Kürt siyasi tutsakların "anadil üzerindeki baskıların kaldırılması ve Abdullah Öcalan'ın özgürlük koşullarının iyileştirilmesi" talebiyle başlattıkları açlık grevi sürecine denk geliyor.

MEDYA TEKZİP MERKEZİ'NİN 2012 VERİLERİ

Medya Tekzip Merkezi'nin, tüm ulusal gazete, dergi ve haber ajanslarını tarayarak; gazetelerin yayımladığı tekzipleri "tekzip", "cevap ve düzeltme", "yalanlanmış haber" ve "düzeltme" ana başlıkları altında raporladığı bu yılki raporunda ise başı Hürriyet çekiyor.

Türkiye’de basınının 1 Ocak 2012 ile 9 Aralık 2012 tarihleri arasındaki 11 aylık "tekzip karnesi"nde sıralamanın başını Hürriyet çekerken, onu Milliyet, Habertürk, Cumhuriyet ve Sabah izliyor. BDP'yi hasım ilan eden Akit, Yeni Şafak ve Bugün ise ilk 10'da yer almıyor.

BDP'NİN BU YIL İÇİNDE GÖNDERDİĞİ BAZI TEKZİPLER

BDP'nin, Kürt yurttaşların ve Kürtlere yakın çevrelerin, bu yıl içinde yayınlamak zorunda kaldığı bazı öne çıkan tekzipler ise şöyle:

26 Ocak: Takvim Gazetesi, "Beş Parmak Dağı'nda PKK Kampı" adlı haberinde, Kıbrıs'ta Yakındoğu Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-TV ve Sinema bölümü öğrencisi Yaşar Bilik ve arkadaşlarının dönem ödevi olarak çektikleri kısa film olan "Dilek Ağacı" setinde çektikleri hatıra fotoğraflarını kullanarak, öğrencilerin "PKK yandaşı oldukları, bu nedenle okuldan atıldıkları ve sınır dışı edildikleri, halen PKK tarafından kiralanan evlerde barındıkları, öğrencilere Beşparmak Dağları'nda silahlı eğitim verildiği, örgütün eğitiminden geçtikleri, Kandil dağına giderek gerilla eğitimi aldıkları, evlerinde örgüt elemanlarını ağırladıkları" gibi yalan bir haber yaptı. Öğrenciler bu haber için bir tekzip yayınladı. Takvim ilk başta tekzip'i yayınlamasa da daha sonra mahkeme kararıyla yayınlamak zorunda kaldı.

Sonuçta, yasal yollara başvuran öğrenciler, Ocak ayında Takvim ve Sabah gazetelerinde Mutlu Çölgeçen imzası ile "KKTC'de PKK Kampı", "İşte PKK'nın yeni Kandil'i" gibi başlıklarla yayınlanan bu haber ile ilgili olarak, Çölgeçen'i mahkum ettirdi.

21 Nisan: BDP, Federal Kürdistan Bölge Başkanı Mesut Barzani’nin, BDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'a "sert çıktığı" yönünde haberler yapan Milliyet, Habertürk ve Hürriyet gazetelerini yalanladı.

Haberlerde yer alan "Barzani Demirtaş'a sert çıktı", "Açıklamanızdan üzüntü duydum", "AKP'nin yapmak istediklerine güvenin" şeklindeki ifadelerin asılsız olduğu, BDP Genel Merkezi tarafından bir açıklamayla tekzip edildi.

29 Haziran: İsveç’te faaliyet gösteren Kürdistan Zerdüşt Cemaati, Haziran ayının başında Stockholm’de açılışını yaptığı tapınağın Samanyolu TV'de "PKK’nın üyelerinin Cuma namazlarına katılmalarını ve oruç tutmalarını yasakladığı ve ateşe tapınması için Stockholm’de bir tapınak açtığı ve Kürdistan Zerdüşt Tapınağı'nın bu amaçla kullanılacağı" yalan haberi için bir tekzip yayınladı.

23 Ağustos: Zaman Gazetesi'nde İsmail Avcı imzasıyla yayınlanan "BDP'li başkanın, oğlunu PKK'dan kurtarma kavgası" adlı habere, BDP'li Beytüşşebap Belediye Başkanı Yusuf Temel'den tekzip geldi. Temel, haberin gerçeği yansıtmadığını belirtti.

4 Eylül: İstanbul Bağımsız Milletvekili Levent Tüzel, 1 Eylül Dünya Barış günü nedeniyle yapılan ve 2 ay boyunca faaliyetleri yürüten 'Suriye’de Emperyalist Müdahaleye Hayır' platformu tarafından organize edilen eylemin, Yeni Şafak gazetesi tarafından "Acilciler" isimli grup tarafından organize edildiği haberini yapmasına yönelik olarak, gazeteye tekzip gönderdi.

Tüzel, "O Adam İş Başında" ve "Nefret Tezgahı Meydana İndi" başlıkları ile yayınlanan haberlere tepki göstererek, gazetenin eylemi çarpıttığı tepkisinde bulundu; haberin düzeltilerek yayınlanması talebinde bulundu.

10 Eylül: BDP Kadın Meclisi, kadına yönelik bir şiddet olayının BDP tarafından üstünün örtüldüğünü iddia eden haberi yayınlayan Sabah gazetesinin, "BDP, dayakçı yazarı korumaya aldı" başlıklı haberini yazılı bir açıklamayla tekzip etti.

11 Ekim: BDP'li Batman Belediye Başkanvekili Serhat Temel, Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün yıkım kararının Batman Belediyesine mal edilmek istenmesine yönelik "Batman'da olaylı yıkım", "Batman'da yıkım gerginliği" başlıklı, başta Akit gazetesinin yayınladığı ve daha sonra bazı yerel ve ulusal yayın organlarının yayınladığı haberlere tepki göstererek, bu haberleri tekzip etti. Temel, yıkımları gerçekleştiren ekiplerin Karayollarına bağlı olduğunu açıkladı.

30 Ekim: Yeni Akit, BDP'li milletvekillerinin üç ay önce yemek yerken çekilmiş fotoğrafını 'Biz kuzu kebabına siz ölüm orucuna' başlığıyla yayımladı.

Yeni Akit gazetesi, Kürt siyasi tutsakların başlattığı açlık grevi devam ederken, sürmanşetinde "Biz kuzu kebabına siz ölüm orucuna" başlığıyla yer verdiği haberinde, BDP Eş Genel Başkanları Selahattin Demirtaş ile Gültan Kışanak, BDP milletvekilleri Ertuğrul Kürkçü, Aysel Tuğluk, Sırrı Sakık, Ahmet Türk ve Prof. Büşra Ersanlı'nın bulunduğu, Temmuz ayında Mardin'de yemek yerken çekilen fotoğraflarını kullanıldı. Yeni Akit'in kullandığı fotoğraf Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yaptığı grup konuşmasına da taşındı. Oysa fotoğraf aylar öncesinden çekilmişti ve BDP'li vekiller tarafından da haber ve haberde kullanılan görselin tarihi konusunda yalanlama geldi.

20 Kasım: Medyada birçok mecrada "Demirtaş'ın Kandil hatırası" başlıklı bir haberde, BDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş olduğu iddia edilen fotoğraflar yayımlandı. Haberde geçen iddialar ve iddiaların dayanağı olarak kullanılan fotoğrafın ise tümüyle yalan olduğu BDP tarafından tekzip edildi.

11 Aralık: BDP, Bugün, Haber Türk ve Sabah gazetelerinin "Gültan Kışanak'ı PKK'lılar sorgulamış" haberlerini tekzip etti. Haber metninin içeriğinin çelişkilerle dolu olduğuna dikkat çekildi ve haberde iddiaları destekleyecek bir tek kaynak dahi gösterilmediği açıklandı.

Anahtar Kelimeler:
BdpTekzip
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.