Sansür’ün nedeni ‘danışman’ Varank

Kanalların TÜRKSAT uydusundan da çıkarılması tartışma konusuyken, kurumun yönetim kurulunda bulunan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın danışmanı Mustafa Varank’ın olduğu çok tartışılacak bir görüntü ortaya çıktı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başdanışmanı Mustafa Varank, 2 Şubat 2015 tarihinde TRT Haber kanalında yayımlanan “Cumhurbaşkanı Özel Yayını” öncesinde kayıtta olan kameralara yakalandı. O görüntülerde Varank, beğenmediği kanalı, yönetim kurulunda olduğu TÜRKSAT’tan çıkarabileceği ile övünüyor.

Hürriyet gazetesi yazarı Akif Beki, dönemin Yenişafak gazetesi yazarı Hilal Kaplan, Star gazetesi yazarı Saadet Oruç ve Sabah gazetesi yazarı Mahmut Övür’ün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sorular sorduğu programın başlamadan önceki kamera arkası görüntülerin başrol oyuncusu Erdoğan’ın başdanışmanı Mustafa Varank.

Varank görüntüye girdiğinde ilk olarak Beki, “Mustafa selfie verip duruyorsun” diyor. Varank da, “Bakan bizde saç koymamış ya aramızdaki kardeşliği göstermek için” diyerek gülüyor.

Varank bu esnada yayının hemen öncesinde “Sayıştay’ın TÜRKSAT Yönetim Kurulu üyelerine 10’ar bin TL maaş verilmesini mevzuata aykırı bulduğu, Erdoğan’ın başdanışmanları Mustafa Varank ve Şenol Kazancı’nın da aralarında bulunduğu isimlere ödenen yüksek ücretin, eski Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’a takıldığıyla” ilgili habere değiniyor.
Varank bununla ilgili Sayıştay raporunun 2013 raporu olduğunu, kendisinin 2014’te TÜRKSAT’a başladığını belirtiyor. Beki de Varank’a “Sallıyorlar” diye destek çıkıyor.

BAKANA SÖYLEMİŞ

Eski Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’la cemaate yakın kanallar olduğu düşünülen kanallarla ilgili konuştuğunu belirten Varank, “Suç bizde ama. Ben dedim ki şunların kanalını TÜRKSAT’tan kaldıralım. Özel şirket abi. O zaman bakan dedi ki ‘ya çok laf olur. Bilmem ne olur şimdi’. Daha iyi olurdu” diyor.

Beki ve Varank arasında geçen ikili konuşmaya bu esnada Hilal Kaplan da dahil oluyor ve “Katılıyorum çok merhametli gidiliyor” yorumunu yapıyor.
Varank da ardından TÜRKSAT’ın özel şirket olduğunu vurgulayarak, “Özel şirketiz abi. Beğenmedik şimdi de itibarımızı zedeleyen haberler yapıyor kurumun itibarını..” diyerek kanalların kaldırılması için gerekçe sıralıyor.

TÜRKSAT’TAN ÇIKARILDI

Bugün ve Kanaltürk TV’ye geçen günlerde TÜRKSAT’tan gönderilen yazıyla yayınlarını uydu üzerinden düşürmeleri için bir ay süre verildi. Bu sürenin ardından sözleşmelerinin feshedileceği iletilirken, tebligatta herhangi bir mahkeme kararından bahsedilmedi. (Cumhuriyet)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.