O fotoğrafları bulan, Erdoğan'ın avukatıymış!

Suriye'de Beşar Esad yönetiminin yaptığı işkencelere ilişkin fotoğraf ve görüntülerin gerçekliğini araştıran İngiliz Carter-Ruck hukuk firmasının, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da avukatlığını yaptığı ortaya çıktı.

CNN International TV kanalı, İngiliz The Guardian gazetesi ile, Türkiye'de de Anadolu Ajansı ve TRT tarafından aynı saatte kamuoyuna açıklanan işkence görüntü ve fotoğraflarını gerçek adı açıklanmayan, "Sezar" takma ismiyle anılan kişi çekmişti.

Sezar adlı bu kişinin çektiğini öne sürdüğü işkence fotoğraflarının gerçek olup olmadığı ise, ücretini Katar hükümetinin ödediği bir İngiliz hukuk firması tarafından kontrol edilmişti.

İngiliz Carter-Ruck adlı hukuk firmasının avukatları, Sezar'la günler süren görüşmelerin ardından, işkence fotoğraflarının gerçek olduğuna ikna oldular ve fotoğraflar yayınlandı.

Aynı İngiliz hukuk firmasının, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da avukatlığını yaptığı ortaya çıktı.

Carter-Ruck'ın 2011-2012 faaliyetleri anlattığı bülteninde, firmanın Erdoğan adına İngiliz Daily Telegraph gazetesine açtığı davada, Türkiye Başbakanı'nın avukatlığını yaptığı anlatıldı.

Bültende yer alan bilgiye göre, Daily Telegraph gazetesi Eylül 2010'da yayınladığı haberde, Başbakan Erdoğan'ın seçimlerde Ak Parti kampanyasında kullanılmak üzere İran'dan bağış aldığını öne sürdü. .

Con Coughlin imzalı haberde, Erdoğan'ın İran'dan 25 milyon dolar bağış aldığı öne sürüldü.

Carter-Ruck bülteninde, AK Parti'nin sözkonusu haber daha Daily Telegraph'da yayınlanmadan, iddiaların asılsız olduğunu gazeteye bildirdiği, ancak buna rağmen haberin yayına koyulduğu ifade edildi.

Bunun üzerine, Carter-Ruck firmasından iki avukatın, Cameron Doley ve Luke Staiano'nun, Başbakan Erdoğan'ın avukatlığını üstlenerek, Daily Telegraph aleyhinde dava açtıklarının anlatıldığı bültende, "Açılan davada, Daily Telegraph iddialarını savunmadı, aksine iddiaların yanlış olduğunu kabul etti." denildi.

Dava sonucunda, suçlu bulunan Daily Telegraph'ın mahkeme masraflarını üstlendiği ve Başbakan Erdoğan'a "yüklü miktarda tazminat ödediği" vurgulandı, ancak miktar belirtilmedi.

Bültende, dava sonucunda Daily Telegraph'ın hem kağıt gazetede hem de internet sitesinde, Başbakan Erdoğan'dan özür dilediği de ifade edildi.
 
(Hürriyet)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.