BBC'nin etiği

İngiltere'de şov dünyasının tanınmış simalarından Sir Jimmy Savile hakkındaki cinsel taciz ve pedofili iddialarını gündeme getiren bir haberin yayınlanmasını engellediği için, BBC'nin en prestijli haber programlarından Newsnight'ın editörü Peter Rippon işinden oldu.  

 

HABERİ HASIRALTI ETMEKLE SUÇLANIYOR

Haberi hasıraltı etmekle suçlanan Rippon, kararını tamamen editoryal sebeplerle aldığını söylüyor.

 

BBC programlarına sunuculuk da yapan şovmen Sir Jimmy Savile'in taciz haberi ile ilgili olarak Newsnight gazetecileri Aralık 2011'de araştırmalar yapmıştı. Bu dönemde Newsnight ekibi Savile'in cinsel tacizine uğradıklarını söyleyen birkaç kadınla görüşmüş, haberi araştıran ekip, polisin de bu konuda soruşturma açtığını ancak yeterli kanıt bulamadığını öğrenmişti.

 

BBC, konuyla ilgili olarak, editör Peter Rippon'nun ise, haberi yayınladığı bir blogda "yer yer doğruyu yansıtmayan ve eksik" bilgiler bulunduğunu kabul etti. BBC yöneticiler, bu konuda açtıkları soruşturmanın sonucu belli olana kadar ayrıntılara girmeyi reddediyor.

 

BBC GAZETECİLERİNİN ŞAHİTLİKLERİ OLAYI DOĞRULUYOR

Ancak haberi hazırlayan BBC gazetecileri, yine bir BBC programına bilgi vererek, editör Rippon'nun bu haberi yayınlamamakla BBC'nin itibarına gölge düşüreceği uyarısı yaptıklarını söylediler. Gazetecilerden Merion Jones, "Bu haberin bir şekilde ortaya çıkacağına ve BBC'nin olayı örtbas etmekle suçlanacağına emindim," dedi.

 

Bir diğer Newsnight yapımcısı, Liz MacKean de Rippon'un haberi yayınlamama kararına şaşırdığını belirterek "Söyleyebileceğim tek şey, tavrının birdenbire değiştiği," dedi. MacKean, Rippon'nun, "Bir gün 'Harika, yayına hazırlayalım' derken ertesi gün 'Dur'," dediğini belirtti.  

 

OLAYI 'ITV' ORTAYA ÇIKARDI

Kamuoyu, iddialardan bu ay başında ITV'de yayınlanan bir belgesel sayesinde haberdar olmuştu.

 

Bu programda birkaç kadının tanıklığına yer verilmesinin ardından, çok sayıda kişi ITV'yi ve polisi arayarak kendilerinin de başına benzer şeyler geldiğini söylemişti.

 

Kurbanlardan bazıları BBC stüdyolarında tacize uğradığını söylerken, Savile'in hayır işleri kapsamında gittiği hastanelerde, çocuk bakımevlerinde tacize uğradıklarını anlatanlar da var.

 

Polis şimdi Savile'in 40 yılı aşkın kariyeri boyunca 200'den fazla kurbanı olduğu iddialarını araştırdıklarını, bunlar arasında reşit olmayan kız çocuklarının da bulunduğunu belirtiyor.

 

İddialar üzerine Savile'in ailesi, kendisine övgüler düzen mezar taşını kaldırmıştı.

 

SORUŞRUMANIN SONUÇLANMASI BEKLENMELİ

Editör Peter Rippon, blogunda kendisine yukarıdan hiçbir baskı gelmediğini söylemişti. Rippon'ın müdürü olan BBC Haber Müdürü Helen Boaden da olaydan haberdar olduğunu ancak kararın Rippon'a ait olduğunu söylüyor.

 

Olayla ilgili olarak başbakanlıktan yapılan açıklamada "BBC'nin ve onu denetleyen Vakıf'ın bu iddiaları ciddiye alacağına eminiz. Ancak insanlar bir yargıya varmadan önce soruşturmaların sonuçlanmasını beklemeli." denildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.