İşte dünyanın ‘en pahalı’ sendikacısının malikanesi (!)

İnternetin “en güvenilir ve tarafsız” haber sitesi habervaktim.com, olağanüstü bir habercilik başarısına imza atarak dünyanın en pahalı sendikacısını ifşa etti. Biz de o sendikacının kaldığı “lüks” malikâneyi ifşa ediyoruz:


habervaktim.com sitesinde
"KESK'E bağlı Haber Sen Sendikası'nda TRT Şube Başkanı olarak görev yapan Osman Köse'nin dünyanın en pahalı emekçilerinden biri olduğu ortaya çıktı!” diye başlayan haber, hızlı gazeteciliğin hızından başı dönmüş vaziyette şöyle devam ediyordu:

"... son olarak kendini TRT Genel Müdür Adayı olarak tanıtıp demeçler veren Osman Köse'yle ilgili çok ilginç bilgilere ulaştık. Ulaştığımız bu bilgiler ilginç olmakla birlikte, insanın içini acıtıyor, insaf dedirtiyor.”

 

ADAY GÖRÜNÜMLÜ ADAY!

 

Doğruydu, Osman Köse, kendini TRT Genel Müdür Adayı olarak tanıtıp demeçler vermişti! Gerçi Osman Köse, “adaymış gibi demeçler vermesi kendi aleyhine kullanılmasın” diye gerçekten de RTÜK'e başvurup TRT Genel Müdür Adayı olmuştu ama internetin en hızlı, en güvenilir, en ahlaklı, en namuslu, en emir/talimat almaz, en onurlu haber sitesi bu numarayı yutmamıştı! 

 

İNSANIN İÇİNİ SIZLATAN BİLGİLER

 

Habervaktim'in edindiği bilgilere göre, “Osman Köse 24 Şubat 2011'de TRT Disiplin Kurulu ve Teftiş Kurulu'nun kararıyla Mersin'e tayin edilmişti!”

Oysa Osman Köse, sadece ve sadece, “Eşim Ankara'da çalışıyor. Kızım Ankara'da okuyor. Bana sorulmadı, rızam alınmadı. Sadece beni değil, ailemi de cezalandırıyorlar” gibi saçma sapan sebepler öne sürerek, bu tayini utanmadan, sıkılmadan SÜRGÜN olarak niteliyordu. Sanki Mersin’e değil, Malta’ya gönderilmişti. Hem sendikanın Ankara Şube Başkanının Mersin'de bilgi ve görgüsünü artırmasının nesi kötüydü?

 

Üstelik yine habervaktim.com'un olağanüstü gazetecilik başarısıyla yakaladığı gibi, TRT kendisine bir de lojman tahsis etmişti! Hem de 13 TL karşılığında!

 

İŞTE O SENDİKACININ KALDIĞI MALİKÂNE!

 

Biz de bu sendikacının izini sürdük ve habervaktim.com'un “ahlâklı, namuslu, dürüst, haysiyetli, şerefli” haberciliğine bir küçük katkı yaptık:

Osman Köse'nin kaldığı TRT lojmanının fotoğrafını ele geçirdik!

 

İşte eşi ve kızı Ankara'da yaşarken, Osman Köse'nin Mersin’de, bir eli yağda, bir eli balda, yediği önünde, yemediği ardında paşalar, padişahlar gibi saltanat sürdüğü 15 m2’lik lüks lojmanın fotoğrafı!

 

 

 

İŞTE GERÇEKLER!

 

Osman Köse, 9 ayda TAM 35 gün sendikal izin kullanmıştı! Oysa yasa, sendikal çalışma için sadece haftada 1 gün idari izin veriyordu! (Varın siz hesaplayın!)

 

Bu sendikacı, sürgünde olduğunu iddia ettiği sürede çeşitli sağlık sorunlarını gerekçesiyle 85 gün rapor izni kullanmıştı! Oysa bel fıtığı ile çalışan sadece Osman Köse değildi! Hastalanıp yatağa düşmenin hiçbir açıklaması olamazdı. Zaten o raporlar da hastaneden değil, Mersin Oto Sanayi Sitesinden alınmıştı!

 

Gene habervaktim.com sitesinin haberine göre, bu malum sendikacı, utanmadan, sıkılmadan 37 gün de yıllık izin kullanmıştı! Üstelik bu izinleri de hiç yüzü kızarmadan, ailesinin yanında geçirdiği de belgelendi. Oysa bu zaman zarfında, habervaktim.com sitesine tüm bu bilgileri sızdıran canlı dâhil hiçbir TRT çalışanı yıllık izin yapmamıştı. Zaten yıllık izin de bir hak değildi!

HAFTA SONU TATİLİ REZİLLİĞİ


Ve nihayet Osman Köse, haberde de açıkça deşifre edildiği gibi, hafta sonları da tatil yaptı!

 

Ama utanmazlığın da bir sınırı vardı! Hafta sonları tatil yapmanın utancını taşıyamayacağını gören Osman Köse, Haber Müdürü ile görüşüp bazı hafta sonları çalışmış gibi görünmek için kendine nöbet yazdırmıştı. Yani her iki hafta sonundan birinde çalışmış ve tatil yaptığı hafta sonunu bu çirkin perdenin ardına saklamıştı!

 

Hatta kendine yazdırdığı nöbetleri de iş yerinde geçirerek çalışıyormuş gibi yapmıştı!

 

Bütün bu süre boyunca haber de yapmamıştı Osman Köse. Yaptığı özel haberleri ise Ankara’daki adamları sayesinde yayınlatmayarak TRT yönetimini suçlamak için yeni malzemeler topluyordu.

 

BAYRAM TATİLİNDE BİLE UTANMADAN TATİL YAPMIŞ

 

Ve son olarak Osman Köse, bayram tatillerini (haberdeki ifadeyle) full kullandı! Neyse ki o bayram tatillerinde olsun, cumartesi pazar günleri olsun, vatanını, memleketini seven, onurlu, şerefli, hak ve hakkaniyet bilir, dürüst, iyi niyetli muhabirler ve onlara haber sağlayan muhbirler vatan aşkıyla çalışıyorlardı.

 

İŞTE ASIL GEREKÇE 

 

Peki kendini TRT Muhabiri ve Haber-Sen Şube Başkanı Osman Köse diye tanıtan bu kişinin tüm bunları yaparken asıl derdi neydi?

 

habervaktim.com'un da dediği gibi Tüyü bitmemiş yetimler, fakir fukara, garip guraba ‘TRT'den Osman Köse açıklaması’ bekliyor!”

 

habervaktim.com'un affına sığınarak yaptığımız araştırmalarda çok çarpıcı bilgilere ulaştık. İşte TRT yönetiminin, yetimleri üzmemek için kamuoyundan sakladığı gerçekler:

 

AKÇELİ İŞLER / KİRLİ İLİŞKİLER

 

Araştırınca gördük ki, Kurumun trilyonlarca lirası, özel sektördeki yetimlere aktarılıyordu ve Osman Köse'nin gözü, yetimlere giden bu trilyonlardaydı!

 

Osman Köse’nin yöneticisi olduğu Haber-Sen,

 

1)      2002 yılında TRT’nin Genel Müdürlük binasındaki yemekhanenin özelleştirilmesini engelleyerek YEMEK FABRİKATÖRÜ YETİMLERİN” ekmeği ile oynadı.

2)      2007 yılında akaryakıt ihalesindeki usulsüzlüğü ortaya çıkararak 9 milyon liraya alınacak olan akaryakıtın 4 buçuk milyon liraya alınmasına neden oldu! Gitti mi size yetim akaryakıt tüccarları” ile onların yetim komisyoncularının 4 buçuk milyonu?

3)      2009 Yılında One Haber Ajansı’ndaki “yetimlere” üç program için, üç yıllığına 20 milyon avro verildiğini ortaya çıkardı.

4)      Reklam ihalesinde sözleşmede bulunmayan gerekçelerle yenileme yapıldığını ortaya çıkararak yetimleri huzursuz etti.

5)      TRT’nin kendi reytinglerini ölçtürmek için bu konuda hiçbir altyapıya sahip olmayan firmaya 4 milyon lira ile ihale verildiğini ve paranın yarısının peşin ödendiğini ortaya çıkararak yetimlerin iştahını kaçırdı.

6)      TRT’deki eş-dost, yandaş ve cemaat kadrolaşmasına ilişkin bilgileri açıklayarak yetimlerin iş ve aş bulma sevincini kursağında bıraktı.

7)      Yetimler için TRT yönetmeliklerinde kişiye özel düzenlemeler yapıldığını ortaya çıkardı. Dava açıp bu düzenlemeleri iptal ettirerek yetimlerin kimyasını bozdu.

8)      TRT çalışanlarının önerileri (galiba yetim olmadıkları için) kabul edilmiyor, yetim olmayan prodüktörler, spikerler, kameramanlar çalıştırılmıyor, programların çoğu dış yapım şirketlerindeki yetim programcılara” yaptırılıyordu. Bundan da rahatsızlardı!

 

İşte asıl mesele buydu. 

 

Bu yetimlerin hakkını korumak da elbette habervaktim.com sitesine; onların TRT içindeki dürüst, namuslu, işini-aşını aşkla seven, hayatlarını yetimlere adayan güzel kalpli, gözü gönlü tok insanlara düşüyordu. 

 

“Ahlâk abidesi” habervaktim.com sitesini faziletinden ötürü kutluyoruz. Eminiz, aynaya her baktıklarında, mesleğe ve insanlığa, ahlâk ve fazilete, hakka ve adalete yaptıkları katkılardan ötürü yanakları al al olacaktır.

 

NOT: Fazla mesai ücretini yazarken kaleminiz sürçmüş, 274 TL yerine 274 bin TL yazmışsınız. Hızlı gazeteci için en büyük risk, hızını alamamaktır. Yetim hakkı gözünüzü öylesine körleştirmiştir ki, bir bakmışsınız Türk Lirasından hükümetin attığı 6 sıfırın üçünü yeniden ekleyivermişsiniz! Gene de bu çeşit yetimlerle bu derece altlı üstlü olmamakta fayda var, sevgili habervaktim.com etikçileri.

 

DEMOKRAT HABER ÖZEL / DENİZ GÜNEŞ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.